Pokaż się

Lokalnie

Małe firmy nie dysponujące dużymi środkami na marketing a jednak chcąc się pokazać na poziomie lokalnym mają kilka możliwości. Najskuteczniejszą i w pełni darmową jest marketing szeptany. Najprościej mówiąc róbmy wszystko aby klient był zadowolony z wizyty w naszym oddziale i przekazał znajomym dobre słowo o naszych usługach.

Wiele lokali usługowych decyduje się na druk ulotek reklamowych i próba zainteresowania klientów formą wizualną czy to rozdając je na ulicy czy też wkładając za wycieraczki samochodów lub donosząc do skrzynek pocztowych. Istnieją również firmy które próbują swoich sił prowadząc kampanię marketingowe w lokalnych stacjach radia.

W Internecie

Najświeższa forma prowadzenia marketingu jaką obecnie dysponujemy. Z biegiem lat prawdopodobnie również najbardziej skuteczna – i co za tym idzie będzie najdroższa.

W sieci na dziś bannery z ofertami firm znajdziemy już niemal wszędzie. Z całą pewnością jest to skuteczna reklama o czym świadczy fakt że każdego roku giganci tego segmentu rynku chwalą się coraz to większymi zyskami z sprzedaży swojej powierzchni marketingowej. Reklamy tego typu spotkamy od wyszukiwarki google w postaci linków sponsorowanych, idąc dalej przez bilbordy mniejsze i większe przy których czasem ciężko zlokalizować przycisk do zamknięcia a kończąc na kilkunastominutowych spotach reklamowych na youtube i innych podobnych serwisach( ciekawe czy ktoś poza autorem kiedyś widział cały spot)

Co więcej?

Oczywiście możemy również postawić na inne nośniki które pozwolą pokazać światu naszą firmę.

Dla firmy które potrzebują duże zasięgi wartościową formą będą spoty jak radio, telewizja czy też prasa( tu z spotem może być ciężko) które obejmują swoim działaniem cały kraj a czasem i wychodzą z swoim przekazem na znacznie większe obszary.

Jest to nie wątpliwie skuteczna reklama która pozwala dotrzeć do dużego grona odbiorców za pomocą jednej kampanii reklamowej.

Osobną kwestią jest lokowanie produktu w filmach i serialach, tak abyśmy obyli się z odpowiednimi markami dzięki temu zwieszając szansę że w sklepie „dokonamy jedynego słusznego wyboru”.

 

You may also like...