Na co zwrócić uwagę wybierając kreatywną agencję reklamową?
Chcesz, aby Twój brand stał się rozpoznawalny wśród potencjalnych klientów i zależy Ci na tym, aby pokonać konkurencję i zawalczyć o miano lidera w swojej branży? Działania związane z budowaniem rozpoznawalności marki, prowadzone na własną rękę, nie zawsze przynoszą zamierzone efekty. Współpraca z agencją reklamową to szansa na odniesienie sukcesu. Pojawia się jednak pytanie, jak wybrać właściwą agencję, tak aby nie przepalić budżetu marketingowego?
Wybierz agencję z doświadczeniem
Nie kieruj się miejscem prowadzenia firmy, siedziba agencji reklamowej nie musi być w Twoim regionie. Nie ma znaczenia, czy obszar, na którym świadczysz usługi to Kraków, Warszawa czy Ciechocinek – w dzisiejszym czasie cała współpraca może być prowadzona zdalnie. O wiele większe znaczenie ma doświadczenie agencji reklamowej.
Zanim zdecydujesz, która kreatywna agencja reklamowa zajmie się Twoim brandem, sprawdź, jakie projekty wcześniej realizowała. Przeglądnij portfolio, które bardzo często jest udostępnione na stronie internetowej agencji. Przekonaj się, czy dotychczasowe realizacje spełniają Twoje oczekiwania.
Sprawdź zakres usług świadczonych przez agencję reklamową
Zastanów się, czego oczekujesz od agencji kreatywnej. Czy jej zadaniem ma być stworzenie identyfikacji wizualnej firmy zupełnie od zera, odświeżenie wizerunku czy może kreowanie rozpoznawalności brandu? W zależności od potrzeb, wybierz partnera, który oferuje usługi zgodne z Twoimi potrzebami.
Wśród usług oferowanych przez agencje reklamowe znajdziesz m.in.:
- budowanie marki – np. tworzenie nazw produktów oraz usług, projektowanie logotypów;
- kreacja graficzna – grafika stron WWW i aplikacji mobilnych, animacje i grafika 3D, opracowanie graficzne materiałów reklamowych;
- projekty funkcjonalne – audyty i badania użyteczności, przygotowywanie dokumentacji funkcjonalnych;
- kampanie reklamowe – opracowanie, wdrożenie i prowadzenie kampanii reklamowych Google Ads i w mediach społecznościowych, pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w najpopularniejszych wyszukiwarkach.
Przemyśl, jaki masz budżet na marketing, co chcesz osiągnąć oraz na jakie działania możesz sobie pozwolić, aby zmieścić się w budżecie. Jeśli masz wątpliwości, porozmawiaj ze specjalistą z agencji reklamowej i wspólnie ustalcie plan działania.
Zapoznaj się z warunkami umowy
Każda agencja reklamowa może oferować współpracę na innych warunkach. Różnice mogą występować m.in. w takich kwestiach jak długość trwania umowy (umowa na wykonanie konkretnego zadania, np. stworzenie kreacji graficznej lub umowa długoterminowa na obsługę kampanii reklamowych), długość okresu wypowiedzenia, a także sposób rozliczeń.
Najnowsze komentarze